Cristian Diaconescu, împreună cu Nicoleta Iordănescu, Anca Lupulescu și Andrei Farkaș vor să strângă 25.000 de lire sterline (circa 40.000 de dolari) pe platforma americană de crowdfunding kickstarter.com pentru dezvoltarea unui joc pentru PC, numit Black The Fall.
„Black The Fall este un joc care se desfășoară într-o lume industrială, inspirată din trecutul nostru dinainte de ’89. Acest lucru se simte atât în atmosfera jocului, cât și în comportamentul personajelor. Peisajul e dominat de elemente industriale cum sunt combinatele abandonate pe care le poți întâlni în România. Black, avatarul tău în joc, suferă de amnezie. Din pielea lui începi să explorezi mediul înconjurător, să rezolvi puzzle-uri și să decizi cum te comporți cu personajele ciudate pe care le întâlnești“, a explicat tema jocului Cristian Diaconescu, care are o experiență de 12 ani în industrie, timp în care a lucrat în multe proiecte pentru firme precum Activision, Ubisoft, Qol sau Funlabs.
Ieri proiectul „Black The Fall“ strânsese 15.556 lire sterline pe kickstarter.com de la 1.026 de susținători. Majoritatea susținătorilor sunt din SUA și Marea Britanie, însă există și persoane din România care au contribuit până acum la strângerea de fonduri.
„În primele 20 de zile ale campaniei am reușit să strângem 62% din sumă. Având în vedere că genul acesta de campanie este pe principiul «totul sau nimic» este foarte important pentru noi ca în următoarele 9 zile să ne atingem ținta“, a precizat Diaconescu.
Dacă nu se strânge întreaga sumă în cele nouă zile rămase, proiectul nu va fi finanțat, conform regulilor platformei kickstarter.com.
„Banii obtinuți în urma campaniei sunt dedicați dezvoltării jocului pentru PC și mobile, dar și realizării unor produse promoționale corelate jocului. Printre altele, este vorba de o statuetă printată 3D cu personajul principal, tricouri inscripționate sau un pachet pentru colecționari pe care vrem să îl trimitem celor care ne susțin jocul pe Kickstarter“, a completat el.
Ideea dezvoltării jocului a apărut în urma unui proiect de la facultate în care au fost implicați Cristian Diaconescu și Nicoleta Iordănescu, care urmează împreună cursurile unei a doua facultăți - de Arte Plastice, specializarea Grafică. Cristian Diaconescu a terminat Facultatea de Automatică și Calculatoare și se ocupă de partea de grafică în proiectul „Black The Fall“, iar Nicoleta Iordănescu a absolvit Facultatea de Comunicare și Relații Publice și lucrează la partea de design a jocului. Alături de ei și de cei doi programatori - Anca Lupulescu și Andrei Farkaș, din echipa „Black The Fall“ mai fac parte și Alexandru Doiciu și Adi Lita, care se ocupă de animații, respectiv de testare.
Treptat, jocul a devenit un proiect personal și nu doar pentru facultate. „Prima reacție pozitivă a fost atunci când am participat cu jocul pe platforma Collective de la Square Enix. Aici, Black The Fall a fost votat și susținut de comunitatea Collective într-o proporție foarte mare. După, a urmat un alt pas mare pentru orice joc serios. Este vorba despre aplicarea pentru Greenlight unde, spre bucuria mea, am primit «unda verde» de la comunitatea Steam în mai puțin de două săptămâni“, a spus Diaconescu. Square Enix este un dezvoltator japonez de jocuri video listat la bursa de la Tokyo, iar Steam Greenlight este o platformă dedicată industriei de jocuri. El a precizat că în industria de jocuri, pe lângă publicul țintit de marii dezvoltatori de jocuri, au apărut și segmente noi de public - cei care caută jocuri denumite „indie“, care sunt create de studiouri independente.
„Valul de jocuri «indie» este susținut și de democratizarea accesului la resurse. Mă refer atât la resurse care țin de dezvoltare (engin-uri grafice cu licente la prețuri accesibile) cât și de publishing. De fapt am putea spune că există până și o democratizare a accesului la finanțare. În definitiv Kickstarter este o platformă care oferă acest lucru. Nu te mai duci la bancă cu proiectul, ci te duci în fața consumatorului tău final care te finanțează sau nu“, a explicat Diaconescu.
Echipa „Black the Fall“ a mai încercat să obțină finanțare de pe platforma dedicată jocurilor „Steam Early Access“, însă pentru aceasta este nevoie de fapt ca jocul să fie aproape în stadiul final, ceea ce înseamnă că nu mai este vorba de obținerea de finanțare pentru dezvoltarea acelor proiecte.
„Din pacate în România nu știu să existe foarte multe opțiuni pentru finanțare în zona de gaming, deși este o piață unde se fac profituri foarte mari. O alta sursă de finanțare pe care am accesat-o este Steam Early Access. Momentan această platformă nu este foarte potrivită pentru tipul nostru de joc. Cred că pentru Early Access ai nevoie fie de un joc care este aproape gata (și atunci nu prea mai vorbim de finanțare pentru dezvoltare) fie de unul în care să ai niveluri repetabile care se pretează la rejucabilitate“
Compania care dezvoltă jocul se numește Sand Sailor Studio, ai cărei fondatori sunt Cristian Diaconescu, Nicoleta Iordănescu și Emil Nestor.
Patru români vor să strângă 40.000 de dolari pentru un joc pe platforma kickstarter.com
Știrea a fost publicată miercuri, 22 octombrie 2014, 01:56 în categoria Hi-Tech
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom
)
0 comments :
Trimiteți un comentariu