HR INSIDER, ediția a XIII-a: E-learningul nu „vinde” de unul singur. Angajații vor să învețe online, dar prin „joacă”

Știrea a fost publicată luni, 13 octombrie 2014, 04:46 în categoria

HR INSIDER, ediţia a XIII-a: E-learningul nu „vinde” de unul singur. Angajaţii vor să înveţe online, dar prin „joacă” Angajații români sunt printre cei mai reticenți la ideea de formare profesională continuă, doar 2% din ei studiind pe parcursul întregii cariere, în timp ce media UE este de 20%, iar în țările nordice acest procent depășește 30%. Din acest motiv, dar și din cauza istoricului genetic al României, aceștia nu au răbdare atunci când vine vorba de training, iar când acesta se întâmplă doar online, unde cursantul poate spune oricând stop, menținerea interesului este crucială. Astfel că, tot mai mulți furnizori de e-learning se văd nevoiți să insereze în cursuri și ideea de „gamification” cum ar fi jocurile de rol, competiții între participanți sau teorii transpuse în jocuri - aceasta a fost una dintre concluziile celei de-a 13-a ediții a dezbaterilor HR Insider.

„În țările nordice 31% din populație studiază continuu. La noi procentul este în prezent de 2%, în ușoară creștere, ce-i drept, dar media UE trece de 20%. Din păcate, avem o înclinare spre autosu­fi­cien­ță, simțim că nu avem nevoie să învățăm. Iar în cazul în care angajații sunt trimiși la training, la cursul la clasă omul nu prea poate pleca, dar în online el poate re­nunța oricând. Prin ur­mare, ten­dința în e-learning este de a intro­duce elemente de «gamification», care lu­crează tocmai pe zona de mo­ti­vare”, a spus Adina Gheorghe, project manager al ZFeLEARNING, plat­for­ma de training online a Ziarului Financiar, prezentă la  cea de-a XIII-a ediție a HR Insider, dezbaterea lunară pe teme de resurse umane organizată de ZF Cor­porate (serviciul de știri cu plată al ZF). Tema ediției a fost: „Cât de popular este e-learningul în rândul angajaților români și care este viitorul pro­gra­melor de trai­ning online în Ro­mânia?“.

Deși Rareș Manolescu, consulting partner al firmei de training Human Invest, susține că, într-adevăr, angajații români nu au suficient de multă răbdare atunci când vine vorba despre propria lor instruire, el este de părere că ideea de „gamification” în cadrul cursurilor de training se adresează mai mult programelor tradiționale, la clasă, unde trainerul poate da feedback cursantului.

„Nu cred că poți acoperi toate zonele de abilități prin e-learning, cum ar fi nevoia de antrenare a unei conversații, esențială în multe situații, cum ar fi negocierea sau leadershipul. Nu prea poți pune sesiuni/module de jocuri de rol online pentru că ai nevoie de feedback, este ceva ce nu va dispărea prea curând”, explică el.

Pe de altă parte, atât Adina Gheorghe, dar și Fănica Pă­du­rețu, product manager al Intuitext, divizia producătoare de soft educațional și corporate a dezvoltatorului de produse soft­ware Softwin, afirmă că în fiecare dintre programele de e-learning de care se ocupă jocurile de rol sunt alternative viabile ale jocurilor pe care cursanții le pot face la clasicul training. „Există cursuri cu animații, simulări în care ei sunt actori prin­cipali sau jocuri prin care trebuie să facă pas cu pas anu­mite lucuri. Acestea sunt elemente de gamification integrate în e-learning”, a precizat Fănica Pădurețu.

Mai mult, și biblioteca online Bookster are un sistem de „gamification” prin care angajații care împrumută cărți sau citesc articole online câștigă puncte și cel mai bun punctaj câștigă premii la finalul lunii.



Sursa:
Ziarul Financiar

Autor:
Corina Mirea

0 comments :

Trimiteți un comentariu